KOLÁČKY SE SUŠENÝMI FÍKY

23. ledna 2018


Někdy dlouho přemýšlím, jaký recept pro vás na blog připravit. Nechci sem dávat jen recepty na nějaké super dezerty pěkné na oko, ale na takové, které si u nás doma připravujeme. Samozřejmě, že si rádi dopřejeme nějakou specialitu nebo dortík, ale pokud bych třeba dorty připravovala každý týden, určitě by se nám omrzely a už bychom si tak nevychutnali. 

Tentokrát jsem přemýšlela, jak zužitkovat sušené fíky. Nastřádalo se mi jich totiž nějak moc, tak jsem si říkala, že bych je mohla nějakým způsobem využít. A jako nejlepší řešení mě napadly koláčky. Opět jsem to vzala z toho zdravějšího konce. Myslím, že v lednu vás tu těmi zdravějšími recepty budu trochu spamovat a v průběhu roku taky, ale ne až v takové míře. Kromě sušených fíků najdete v sušenkách mandlovou mouku. Chápu, že ne každý má mandlovou mouku v zásobě, tak jako já. Řeknu vám proč jí mám tolik. Měla jsem totiž zálusk na pečení makronek, tak jsem se zásobila, ale zatím jsem se k tomu nějak nedostala a úspěšně jejich pečení oddaluju. Ale možná už brzy :D Ale vraťme se k tomu, že jsem prostě chtěla říct, že mandle můžete nahradit i klasickými mletými vlašskými nebo lískovými ořechy. Sice osobně jsem zatím s vlašáky ani lískáči nezkoušela, ale věřím, že koláčkům dodají osobitou chuť a budou stejně dobré.

Osobně jsem do koláčků nepřidávala ani cukr, protože sušené fíky mi přijdou už samy o sobě dost sladké, ale samozřejmě můžete dosladit podle chuti třtinovým nebo kokosovým cukrem. Koláčky jsou po upečení trošičku křupavé, ale doporučuju je uskladnit v chladu v dóze. A pokud je necháte třeba 2-3 dny odležet budou nejen krásně měkké, ale ucítíte i rozdíl v chuti.



KOLÁČKY SE SUŠENÝMI FÍKY

Ingredience
(používám hrnek objemu 250 ml)

2 hrnky mandlové mouky
1/4 hrnku rozpuštěného kokosového oleje
3/4 hrnku sušených fíků
1 lžíce javorového sirupu
3 bílky
1/2 lžíce prášku do pečiva s vinným kamenem
1/4 lžíce skořice
špetka soli

mandlová mouka na obalení

Postup

Sušené fíky namočíme na 15 minut v horké vodě. Jakmile změknou, odstraníme tvrdé stopky a fíky rozmixujeme na kaši pomocí tyčového mixerů nebo foordprocesoru. Abychom fíky lépe rozmixovaly, přidáme lžíci javorového sirupu.

Ve druhé míse smícháme mandlovou mouku, prášek do pečiva, skořici a sůl. Přidáme rozmixované fíky, olej a bílky a mícháme, aby se všechny ingredience pořádně propojily. Těsto by mělo být hutné, aby se z něj daly tvarovat koule. Na 30 minut odložíme těsto do ledničky.

Troubu si mezitím rozehřejeme na 175°C. Plech vyložíme pečícím papírem. Těsto vyndáme z ledničky a pomocí lžíce nabíráme kousky těsta, které pomocí dlaní tvarujeme do koule. Obalíme v mandlové mouce a položíme na plech. Na plechu koláčky ještě pomocí prstů zploštíme. Pečeme 15 - 20 minut, dokud koláčky nezačnou hnědnout.

 




Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.